Wednesday 31 July 2013

31 Julai - Keputusan Peperiksaan Akhir bagi Kumpulan B, yang melibatkan program Ijazah Sarjana Muda di Universiti Teknologi MARA bakal diumumkan seawal 3 Ogos, Sabtu ini. Perkara berkenaan disahkan oleh pegawai Hal Ehwal Akademik UiTM ketika dihubungi petang tadi.

Menurutnya, pengumuman itu adalah seperti yang tertera pada kalendar akademik yang diluluskan Senat. Walaubagaimanapun, katanya keputusan peperiksaan hanya akan diumumkan sebaik selepas sidang Mesyuarat Majlis Peperiksaan Universiti yang dijadualkan pada 2 Ogos sehari sebelum tarikh pengumuman rasmi.

"Sekarang proses pengiraan PNG dan PNGK telah pun selesai dan hanya menunggu Senat untuk bersidang dalam mesyuarat Majlis Peperiksaan Universiti jumaat ni.

Sementara itu Majlis Perwakilan Pelajar UiTM melalui laman rasmi Facebook memberi peringatan mesra kepada pelajar program Sarjana Muda agar melaksanakan Student Feedback Online (SuFO) sebelum tarikh keputusan diumumkan bagi mengelakkan sebarang kesulitan.

UiTM sebelum ini menegaskan bahawa keputusan peperiksaan pelajar akan ditahan sekiranya pelajar gagal melengkapkan maklumbalas secara atas talian (SuFO) sebaik keputusan rasmi dikeluarkan dengan slogan 'no SuFO, no result'.

Bagi pihak UiTM Insider, kami mengucakan selamat maju jaya, semoga peroleh keputusan yang cemerlang dan diberkati Allah.

1 comment:

  1. Salam, saya kurang faham. senat tu apa yerk?

    ReplyDelete

UiTM Insider tidak bertanggungjawab atas sebarang komen yang anda berikan, komen anda adalah atas tanggungan anda sendiri.