Wednesday 20 November 2013

Tidakkah anda rasa Pilihan Raya Kampus (PRK) UiTM HAMBAR????? 

Sungguh berbeza sekali PRK kita dengan universiti lain, tidakkah anda menyedarinya atau anda sekarang ini masih terus dibuai mimpi lena disogok oleh HEP untuk duduk diam menyepi dan mengikut perintah di bawah telunjuk mereka?

Bangun pelajar UiTM ayuh kita mempertabatkan demokrasi sebenar bagi kemajuan UiTM dan bangsa kita.. kalau tidak sampai bila-bilalah kita akan terus dengan ditongkatkan menunggu lumpuh patah dan terus terkubur.

Oleh yang demikian, Dari Meja Penulis dengan sukacitanya membuka UiTM Insider kepada semua pelajar UiTM untuk menulis artikel meluahkan ketidakpuasan hati dan menyalurkan idea yang bernas bagi sama-sama menghangatkan PRK UiTM. Dalam masa yang sama ayuh kita bersama mengunakan medium ini agar suara mahasiswa didengari dan digeruni oleh pihak pentadbiran yang selama ini mengawal pemikiran kita untuk diam dan patuh atas segalanya dengan alasan BERSYUKUR...

Bagi mereka yang berminat cara menghantar artikel anda kepada UI ialah seperti berikut:

  1. Tulis dalam format Arial, 11 di Microsoft Words 
  2. Sila nyatakan Nama Pena, fakulti mana dan jika identity anda ingin dikenali sila sertakan sekali gambar anda 
  3. Artikel anda tiada limit patah perkataan 
  4. Idea bebas selagi ia berkaitan dengan UiTM 
  5. Jika ingin sertakan gambar sila hantar gambar berasingan dari Microsoft Words anda tetapi didalam Microsoft words juga anda perlu paste gambar untuk makluman kami 
  6. Sila inbox artikel anda di Facebook UiTM Insider - https://twitter.com/UiTMInsider
Jangan risau artikel anda akan dinilai dan disiarkan setelah segala syarat Berjaya dilaksanakan.
Peringatan untuk menyiarkan artikel di UiTM Insider:

  1. Kami tidak akan bertanggungjawab diatas penulisan anda, perlu diingatkan penulisan artikel anda ialah tanggungjawab individu dan kami hanya menjadi pemudah cara. 
  2. Artikel yang dihantar akan dinilai tetapi bukan disekat, jika penulisan berkenaan tidak ada kena mengena dengan UiTM ia tidak akan disiarkan, selagi ia masih berkaitan ia akan disiarkan tidak kira sama ada positif atau negative. 
  3. Komen yang provokasi dalam artikel anda akan dikawal bagi mengalakkan perbincangan yang lebih bernas. 
  4. Bagi penulis yang ingin merahsiakan identiti pihak UI akan membuat penilaian yang lebih ketat terhadap anda. Anda diminta menghantar artikel mengunakan profile Facebook yang sebenar dan diminta memberi butiran yang benar kepada pihak UI kemudian baru artikel anda boleh disiarkan dan pihak UI akan merahsiakan identiti anda. Selagi Pihak UI tidak tahu siapa anda, artikel anda tidak akan dilayan. 
JADI APA ANDA TUNGGU LAGI??
Ayuh bersama kita mengimarahkan medium ini agar suara mahasiswa UiTM didengari bukan disangkal.

Sebarang persoalan boleh ajukan di ruang komen atau di social media kami Facebook (https://www.facebook.com/UiTMInsider) & Twitter (https://twitter.com/UiTMInsider)

*cukup ke post luahan anda di facebook Dato Sahol end up tak dilayan tapi dipersenda oleh Staff dan HEP or HEA.. emm~ kita perlukan medium yang lebih bersuarakan mahasiswa.. AYUH MAHASISWA MAHASISWI!!!

1 comment:

UiTM Insider tidak bertanggungjawab atas sebarang komen yang anda berikan, komen anda adalah atas tanggungan anda sendiri.